United States Air Force sluit enterprise-deal met SDL

USAF gaat SDL Contenta Publishing Suite voor S1000D gebruiken als contentmanagementoplossing voor technische gegevens

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling en -levering, heeft een enterprise-overeenkomst gesloten met de United States Air Force (USAF). SDL gaat de USAF voorzien van SDL Contenta Publishing Suite voor het maken, beheren en leveren van technische orders (TO's). Hiermee wordt het onder andere mogelijk om technische informatie om te zetten in onderhoudsvoorspellingen en analyses voor al het materieel van de USAF.

Met de enterprise-licentieovereenkomst heeft de USAF de laatste fase bereikt van zijn consolidatiestrategie: een gecentraliseerde enterprise-oplossing voor het maken, beheren en leveren van technische gegevens. De oplossing van SDL ondersteunt onderhouds- en uitvoerend personeel met diagnostische checklists en reparatieprocedures. De technologie werkt in combinatie met andere USAF-systemen voor bijvoorbeeld statuscontroles, materieelbeheer en onderhoudsplanning.

Het Technical Order Authoring and Publishing-systeem (TOAP) van de USAF wordt namens de Air Force Material Command gehost en beheerd door het Air Force Lifecycle Management Center. Het is het enige organische enterprise-systeem voor TO-redactie en -publicatie dat door de USAF wordt gebruikt. Het systeem is oorspronkelijk geïmplementeerd in 2006 als Warner Robins-Integrated Data for Maintenance (WR-IDM) en biedt binnen alle USAF-programma's mogelijkheden voor content- en configuratiebeheer, procesworkflows, redactie en publicatie, zoals nodig om USAF-TO's op te stellen en te verwerken. De TO's van de USAF worden momenteel met verschillende bronindelingen geproduceerd, waaronder FrameMaker®, Standard Generalized Markup Language (SGML), Hypertext Markup Language (HTML), eXtensible Markup Language (XML) en S1000D (ontwikkeld met het oog op naleving van USAF-normen). De oplossing van SDL was het enige systeem dat aan deze complexe vereisten van de USAF kon voldoen.

Met TOAP kan technische content eenvoudiger worden beheerd, waardoor het onderhoud van materieel ook eenvoudiger wordt binnen alle USAF-programma's, waaronder het nieuwe T-X-programma voor trainingsvliegtuigen en meerdere programma's die onder het USAF Nuclear Weapons Center vallen. TOAP is het enige USAF-systeem dat op het gebied van TO's ondersteuning biedt voor brongegevens, content- en configuratiebeheer, redactiewerk en publicatieprocessen.

"De USAF streeft ernaar processen te stroomlijnen en de efficiëntie te maximaliseren in de volledige organisatie", aldus Thomas Labarthe, Chief Revenue Officer bij SDL. "We zijn verheugd dat de USAF voor SDL heeft gekozen als leverancier van een enterprise-oplossing voor technische gegevens en we kijken uit naar een nauwe samenwerking met het team om de operationele efficiëntie te verhogen."

De USAF koos Contenta Publishing Suite van SDL na een uitvoerige evaluatie van het kant-en-klare softwareaanbod van commerciële providers. De USAF constateerde dat SDL Contenta Publishing Suite de enige geïntegreerde softwaresuite was die voldeed aan alle vereisten op het gebied van content- en configuratiebeheer, redactie en publicatie.

SDL Contenta Publishing Suite voor S1000D is een complete, geïntegreerde, interactieve en bewezen publicatieoplossing voor technische content waarbij de functionaliteit is geoptimaliseerd voor elke stap van het publicatie- en onderhoudsproces. De suite omvat:

• Contenta S1000D met een vooraf geconfigureerde Common Source Database (CSDB)
  • Live Content S1000D Interactive Electronic Technical Publication (IETP)
  • XPP Professional Publisher (publicatiesoftware voor XML)

Deze combinatie maakt ondersteuning en beheer van complexe technische documenten mogelijk en levert essentiële informatie aan onderhoudsprofessionals. Dit helpt om bedrijfsdoelstellingen te behalen, de gemiddelde reparatietijd te verkorten en materieel paraat te houden.

SDL (LSE: SDL) is wereldwijd koploper in de creatie, vertaling en levering van content. Al meer dan 27 jaar helpen we bedrijven effectief te communiceren en significant betere resultaten te behalen. Dit doen we door klanten overal ter wereld relevante ervaringen te bieden op meerdere contactpunten.

Wilt u meer weten? Ontdek op sdl.com/nl waarom 90 van de 100 grootste internationale bedrijven op ons werk vertrouwen. Volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook

Copyright © 2019 SDL plc. Alle rechten voorbehouden. De naam SDL en het logo en product- en servicenamen van SDL zijn handelsmerken van SDL plc en/of haar dochterondernemingen en zijn mogelijk gedeponeerd. Overige bedrijfs-, product- of servicenamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.