SDL Tridion Docs tot 's werelds beste systeem voor componentcontentmanagement verkozen

Onafhankelijk analysebureau Ars Logica geeft SDL hoogste score van elf platformen

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling en -levering, maakt bekend dat SDL Tridion Docs door onafhankelijk analysebureau Ars Logica als het best presterende componentgebaseerde contentmanagementsysteem (CCMS) op de markt is gekozen. SDL Tridion Docs is een intelligent contentmanagementsysteem waarmee bedrijven de productiviteit van medewerkers verhogen en tegelijkertijd de nauwkeurigheid en consistentie van kritieke informatie, zoals productdocumentatie en beleid en procedures, wereldwijd kunnen garanderen.

In het recent gepubliceerde rapport Compass Guide to Component Content Management Systems worden de elf CCMS-technologieplatformen geanalyseerd die volgens Ars Logica op dit moment het meest relevant zijn. Tridion Docs kreeg de hoogste score in de categorieën 'Overall Business Category Score' en 'Overall Technical Category Score' en liet daarmee de overige CCMS-platformen achter zich (zie Afbeelding 1). Het CCMS van SDL werd toonaangevend genoemd met betrekking tot het beheer van de componentlevenscyclus en workflow, samenwerking en informatiebeheer, lokalisatie- en vertaalbeheer, procesefficiëntie, kostenbesparing, schaalbaarheid, ontwikkelingstools en de robuustheid van het technische ecosysteem.

"Als je naar het marktaandeel kijkt, blijkt SDL al lange tijd de koploper op het gebied van componentcontentmanagement. Dit is ons eerste rapport over de CCMS-markt. Naast de historische context van deze leiderschapspositie biedt het rapport een op cijfers gebaseerde evaluatie van het Tridion Docs-platform in categorieën die van essentieel belang zijn voor zowel marketeers als technologieprofessionals", vertelt Ars Logica-oprichter Tony White. "Met Tridion DX, dat samen met Tridion Docs de Tridion Sites-oplossing voor webcontentmanagement vormt, biedt SDL internationale ondernemingen een onmisbare oplossing voor het beheer van gestructureerde én ongestructureerde content."

SDL Tridion Docs wordt voornamelijk gebruikt door grote ondernemingen en bedrijven die grote hoeveelheden documentatie produceren. Denk daarbij aan bedrijven uit sectoren zoals de financiële dienstverlening, life sciences, industriële productie en automotive, maar ook klanten zoals Philips Healthcare, DAF Trucks en verzekeraar California Casualty. Ruim 80% van de klanten van SDL haalde binnen 18 tot 24 maanden of zelfs sneller hun investering in SDL Tridion Docs eruit.

"Dit is een belangrijke erkenning van Tridion Docs, de oplossing waarmee meerdere betrokkenen gemakkelijk en nauwkeurig gestructureerde content kunnen maken, vertalen en leveren", zegt Jim Saunders, Chief Product Officer bij SDL. "Ars Logica heeft ons al meerdere keren koploper in webcontentmanagement genoemd, dus als we bij hun eerste evaluatie van de CCMS-markt ook als brancheleider naar voren komen, is dat natuurlijk een grote eer. Bovendien geeft dit ons een gunstige positie nu de CCMS-markt begint te groeien."

Met SDL Tridion Docs kunnen bedrijven op intelligente wijze gestructureerde content maken, vertalen en leveren. Voorbeelden zijn financiële en juridische documenten, technische productdocumentatie en e-learningmateriaal waaraan vaak tientallen mensen bijdragen, van schrijvers tot deskundigen, vertalers en revisoren. Schrijvers kunnen in verschillende talen content opstellen met iedere gewenste indeling en uitvoer, waaronder AI-applicaties, smartapparaten en verbonden apparaten, en tegelijkertijd voorkomen dat content dubbel wordt gemaakt binnen het bedrijf.

De Compass Guide to Component Content Management Systems (overzicht van vendorscores) vindt u hier

Ars Logica Compass Guide to CCMS, Q4 2019

Download het rapport en bekijk welke elf platforms volgens Ars Logica de belangrijkste rol spelen op de CCMS-markt.

Ars Logica Compass Guide to CCMS, Q4 2019: Beoordeling van SDL Tridion Docs 14

Download de Ars Logica-analyse van SDL Tridion Docs 14.

SDL (LSE: SDL) is wereldwijd koploper in de creatie, vertaling en levering van content. Al meer dan 27 jaar helpen we bedrijven effectief te communiceren en significant betere resultaten te behalen. Dit doen we door klanten overal ter wereld relevante ervaringen te bieden op meerdere contactpunten.

Wilt u meer weten? Ontdek op sdl.com/nl waarom 90 van de 100 grootste internationale bedrijven op ons werk vertrouwen. Volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook

Copyright © 2019 SDL plc. Alle rechten voorbehouden. De naam SDL en het logo en product- en servicenamen van SDL zijn handelsmerken van SDL plc en/of haar dochterondernemingen en zijn mogelijk gedeponeerd. Overige bedrijfs-, product- of servicenamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.