Nieuwste SDL Machine Translation zet nieuwe standaard voor essentiële zakelijke technologie waarmee elk type content direct kan worden vertaald

Elimineert taalbarrières voor bedrijven dankzij de mogelijkheden van neural machine translation (NMT) voor customer experience, analyse, eDiscovery, interne communicatie en meer

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling en -levering, heeft vandaag de nieuwste versie van SDL Machine Translation (MT) aangekondigd. Deze technologie biedt niet alleen integratie van automatische vertaalfunctionaliteit met meerdere platforms, maar is ook onmisbaar voor digitale customer experience, eDiscovery, analyse, interne communicatie en samenwerking.

SDL Machine Translation combineert neural MT met SDL Linguistic AI™, Hai. Deze schaalbare, flexibele oplossing kan voor vrijwel elk scenario worden ingezet, zodat bedrijven en overheidsinstanties taalbarrières kunnen doorbreken en de bedrijfsprocessen en het investeringsrendement kunnen verbeteren.

Internationale organisaties beheren vertaalprojecten en verzamelen inzichten via meerdere kanalen, bronnen en applicaties. Het is tegenwoordig vrij eenvoudig om content te vertalen voor internationale klanten en doelgroepen. Toch weet de nieuwste versie van SDL Machine Translation de bestaande technologieën te overtreffen met directe vertaling van onder meer audio, video, gereguleerde bestanden, Word-documenten en content die intern wordt gedeeld. De oplossing kan worden geïntegreerd met populaire tools en platforms, zoals webbrowsers. Hierdoor kunnen medewerkers content in andere talen direct vertalen en begrijpen.

SDL-partner Cellebrite, een marktleider op het gebied van digital intelligence-oplossingen voor wetshandhavingsinstanties, de overheid en bedrijven, heeft SDL Machine Translation geïntegreerd met een eigen product, de Cellebrite Smart Translator-module voor de UFED Physical Analyzer. Zo kunnen klanten en data-analisten content automatisch vertalen en gebruiken om criminele activiteit op te sporen.

"Wetshandhavingsinstanties en bedrijfsjuristen over de hele wereld krijgen in hun digitale onderzoeken voortdurend te maken met communicatie in andere talen", vertelt Ori Nurick, EVP Product Management bij Cellebrite. "Dankzij ons partnerschap met SDL beschikken we over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van neural machine translation en 20 jaar ervaring in meertalige vertalingen voor onze wereldwijde klanten. Dankzij het Digital Intelligence-platform van Cellebrite en de mogelijkheden van SDL kunnen onderzoekers sneller de cruciale inzichten verkrijgen die ze nodig hebben."

SDL Machine Translation maakt gebruik van de taalkundige AI van SDL, die de efficiëntie, consistentie en kwaliteit van vertalingen verbetert. Talen worden direct herkend en ook wordt de outputkwaliteit gecontroleerd, wat bij andere platforms nog niet gebeurt. De oplossing leert van eerdere vertalingen en analyseert content om het hele vertaalproces transparanter te maken.

"De nieuwste versie van SDL Machine Translation is een grote stap vooruit voor onze klanten en de branche. Hiermee zet SDL opnieuw de standaard voor de prestaties en kwaliteit van machinevertaling", vertelt Jim Saunders, Chief Product Officer. "Machinevertaling is niet langer een handigheidje voor bedrijven, maar is een essentiële applicatie geworden die ondersteuning biedt voor de customer experience, interne communicatie en vrijwel elk type communicatie in een andere taal. Deze oplossing doorbreekt taalbarrières en speelt een belangrijke rol in elke globaliseringsstrategie."

SDL Machine Translation biedt bedrijven meerdere implementatieopties. SDL Machine Translation Edge (voorheen SDL Enterprise Translation Server) is ontwikkeld voor hoge kwaliteit, flexibel gebruik en grote volumes. Het is beschikbaar als beveiligd lokaal platform, maar kan ook in een privécloud worden gehost. SDL Machine Translation Cloud (voorheen SDL BeGlobal) biedt een cloudoplossing die veel verschillende talen kan verwerken en eenvoudig door wereldwijd verspreide teams kan worden gebruikt. Bedrijven kunnen dus machinevertaling inzetten binnen het bedrijf of integreren in hun eigen producten en services.

De neural engines bieden meer dan 120 talencombinaties in veel verschillende talen, waaronder uitdagende talen als Russisch, Chinees (vereenvoudigd) en Koreaans. Als een bepaalde talencombinatie niet beschikbaar is, kan een derde taal worden gebruikt als tussentaal. Via een ingebouwde, veilige trainingsomgeving kunnen gebruikers hun eigen gegevens gebruiken om algemene talencombinaties aan te passen en de nauwkeurigheid te verbeteren. Zo zijn ze toepasbaar voor zeer specifieke scenario's en contentprofielen.

Over Cellebrite
Cellebrite streeft met zijn Digital Intelligence-oplossingen naar een veiligere wereld. Het bedrijf is een onbetwiste marktleider op het gebied van softwareoplossingen, AI en analysetools die wetshandhavingsinstanties, de overheid en bedrijven helpen bij criminele onderzoeken en het hoofd bieden aan de uitdagingen rond criminaliteit en beveiliging in een digitale wereld. De oplossingen van het bedrijf worden ingezet door onderzoeksbureaus in meer dan 150 landen. https://www.cellebrite.com/en/home/

SDL (LSE: SDL) is wereldwijd koploper in de creatie, vertaling en levering van content. Al meer dan 27 jaar helpen we bedrijven effectief te communiceren en significant betere resultaten te behalen. Dit doen we door klanten overal ter wereld relevante ervaringen te bieden op meerdere contactpunten.

Wilt u meer weten? Ontdek op sdl.com/nl waarom 90 van de 100 grootste internationale bedrijven op ons werk vertrouwen. Volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook

Copyright © 2019 SDL plc. Alle rechten voorbehouden. De naam SDL en het logo en product- en servicenamen van SDL zijn handelsmerken van SDL plc en/of haar dochterondernemingen en zijn mogelijk gedeponeerd. Overige bedrijfs-, product- of servicenamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.