SDL innoveert neural machine translation met functionaliteit voor het aanpassen van talencombinaties

Maak optimaal gebruik van neural machine translation door eenvoudig talencombinaties aan te passen met SDL Linguistic AI™ – zonder dat de gegevensprivacy in het geding komt

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling en -levering, heeft vandaag de nieuwste innovatie op het gebied van machinevertaling bekendgemaakt: Adaptable Language Pairs voor SDL Machine Translation. Hiermee kunnen bedrijven talencombinaties afstemmen op elk project en op alle gewenste afdelingen en branches. Deze nieuwe, baanbrekende innovatie op basis van Hai, de taalkundige AI van SDL (SDL Linguistic AI™), biedt gebruikers de vereiste controle, privacy en vrijheid om bestaande talencombinaties aan te passen en zo eenvoudig nieuwe combinaties te maken.

Internationale ondernemingen gebruiken neural machine translation op allerlei verschillende manieren, bijvoorbeeld voor de vertaling van grote hoeveelheden bedrijfskritieke en gevoelige content, maar ook voor eDiscovery en content intelligence. Voor het ontwerpen van afdelings- en branchespecifieke machinevertalingmodellen en -workflows is doorgaans de inzet van data scientists, taalkundige experts en externe consultancy- en supportteams vereist. Bij dit proces is het noodzakelijk dat klanten hun vertrouwelijke gegevens delen, wat een schending van regelgeving en allerlei andere risico's kan opleveren.

De nieuwe Adaptable Language Pairs kunnen voor elk scenario worden getraind en zullen worden geïntroduceerd als onderdeel van release 8.4 van SDL Enterprise Translation Server (ETS). Adaptable Language Pairs zijn geïntegreerd in de SDL Machine Translation-oplossing en kunnen veilig worden ingezet op locatie, in privéclouds of in hybride modellen. Zo ondersteunen ze alle vertaalworkflows. Deze flexibiliteit biedt de mogelijkheid om grote contentvolumes snel in elke taal te vertalen en past daarmee perfect in dit tijdperk van intelligente vertaaloplossingen.

"Internationale bedrijven krijgen met steeds meer content te maken en ook nog eens op alle mogelijke manieren. Het ordenen en vertalen van al die informatie is geen eenvoudige opgave. Je hebt een slimme technologie nodig die uitgebreide functionaliteit biedt zonder dat de gegevensprivacy in het geding komt", aldus Jim Saunders, Chief Product Officer bij SDL. "Met deze nieuwe innovaties op het gebied van neural machine translation veranderen wij de spelregels. We helpen merken zich aan te passen aan dit nieuwe tijdperk, waarin de juiste benadering van content en informatie de time-to-market aanzienlijk verkort, de klanttevredenheid vergroot en de juiste internationale inzichten verschaft."

Het systeem kan eenvoudig worden getraind met de eigen content van gebruikers, zodat het optimaal aan specifieke contentvereisten en workflows kan worden aangepast. De nieuwste toevoegingen aan SDL Machine Translation helpen ondernemingen de internationalisering te verbreden van een beperkt aantal markten naar een situatie waarin elk type content voor elke markt, in elke taal en voor elk apparaat kan worden vertaald.

De contentmanagement- en taaloplossingen van SDL zijn gebaseerd op SDL Linguistic AI, dat helpt bij het verwerken van, inzicht krijgen in en genereren van content door in meerdere talen naar overeenkomende patronen en verbanden te zoeken.

Neem voor meer informatie deel aan het SDL-webinar For Machine Translation, Adaptability is the ROI Accelerator op 11 juli om 16:00 uur (BST). Ontdek hoe Adaptable Language Pairs sneller een groter investeringsrendement voor uw MT-initiatieven kan opleveren.

Over SDL Machine Translation

Meer informatie over de toonaangevende machinevertalingstechnologie van SDL.

Maak kennis met Hai

Ontdek hoe het SDL-platform voor taalkundige AI uw bedrijf kan transformeren.

SDL (LSE: SDL) is wereldwijd koploper in de creatie, vertaling en levering van content. Al meer dan 27 jaar helpen we bedrijven effectief te communiceren en significant betere resultaten te behalen. Dit doen we door klanten overal ter wereld relevante ervaringen te bieden op meerdere contactpunten.

Wilt u meer weten? Ontdek op sdl.com/nl waarom 90 van de 100 grootste internationale bedrijven op ons werk vertrouwen. Volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook

Copyright © 2020 SDL plc. Alle rechten voorbehouden. De naam SDL en het logo en product- en servicenamen van SDL zijn handelsmerken van SDL plc en/of haar dochterondernemingen en zijn mogelijk gedeponeerd. Overige bedrijfs-, product- of servicenamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.