SDL Tridion Sites door Ars Logica opgenomen in de top twee van WCM-platforms

- SDL passeert Adobe Experience Manager in ranglijst van onderzoeksbureau
- SDL ondersteunt nu 90 van de 100 meest vooraanstaande internationale bedrijven met oplossingen voor contentmanagement en vertalingen

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling en -levering, maakt bekend dat SDL Tridion Sites door het onafhankelijke onderzoeksbureau Ars Logica is opgenomen in de top twee van beste platforms voor webcontentmanagement (WCM). SDL Tridion Sites stelt bedrijven in staat om wereldwijd consistente ervaringen en digitale experiences op meerdere kanalen te bieden, in elke taal en op elk verbonden apparaat. De oplossing is Adobe Experience Manager Sites op de ranglijst gepasseerd dankzij belangrijke verbeteringen en nieuwe functies die in 2018 zijn toegevoegd. Naast deze erkenning door een prestigieus onderzoeksbureau kan SDL nog een belangrijk marktsucces vieren: onlangs is bevestigd dat SDL inmiddels 90 van de 100 meest vooraanstaande internationale bedrijven* ondersteunt met oplossingen voor contentmanagement en vertalingen. SDL biedt daarmee de uitgebreidste functieset op de markt.

De Compass Guide Consolidated Vendor Scorecard voor WCM, gepubliceerd in het eerste kwartaal van 2019, omvat een beoordeling en vergelijking van de zakelijke en technische mogelijkheden van zestien van de meest toonaangevende WCM-platforms. SDL Tridion Sites eindigde in de top twee. Ars Logica noemt vijf manieren waarop SDL Tridion Sites zich onderscheidt van andere belangrijke WCM-platforms:

1. SDL Tridion Sites biedt internationale bedrijven "uitmuntende technische integratie met bedrijfssystemen (gedeelde eerste plek van alle beoordeelde platforms), mede omdat bedrijven al sinds jaar en dag gebruikmaken van de services van SDL. Deze bedrijven zijn een aantal van de bekendste namen op het web".
  2. SDL Tridion Sites biedt buitengewone schaalbaarheid (eerste plek van alle beoordeelde platforms). Volgens Ars Logica heeft SDL dit te danken aan de "langdurige betrokkenheid bij de meest complexe WCM-implementaties".
  3. SDL Tridion Sites biedt "uitstekende contentmarketingtools" en nauwere integratie met de SDL Tridion DX-suite als geheel. Op deze manier kunnen alle werknemers van een bedrijf de technologie gebruiken, of ze nu wel of geen technische kennis hebben.
  4. SDL blijft de "onbetwiste WCM-marktleider wat betreft lokalisatie- en vertaaltechnologieën". De expertise van SDL op deze gebieden is terug te zien in alle producten van het bedrijf, waarmee bedrijven digitale content in iedere taal kunnen leveren.
  5. "SDL Tridion Sites is bij uitstek geschikt voor internationale bedrijven die een strikt merkbeheer hanteren en hoge eisen stellen aan digitale marketing." Het stelt bedrijven in staat de enorme hoeveelheden informatie en content te maken, beheren en leveren die nodig zijn om doelgroepen over de hele wereld te bereiken.

"SDL heeft het afgelopen jaar terrein gewonnen op de WCM-markt. Het platform is nu toegankelijk voor een bredere zakelijke doelgroep. Gebruikers zonder technische kennis kunnen nu eenvoudiger effectieve campagnes opstellen", aldus Tony White, oprichter van Ars Logica. "SDL Tridion Sites onderscheidt zich met name op technisch vlak: het kan in complexe ecosystemen worden geïntegreerd en is geschikt voor zowel content- als contextafhankelijke omgevingen en alle nuances die daarbij komen kijken. Voor internationale bedrijven die online merken in verschillende landen en talen, en op meerdere kanalen beheren en in de markt zetten, is SDL Tridion Sites een van de beste opties om deze uitdaging het hoofd te bieden. Het is toonaangevend op het gebied van vertaaltechnologie."

De beoordeling van Ars Logica is gebaseerd op onafhankelijk onderzoek, inclusief interviews met klanten, monitoring van implementaties, interne kennisdatabases en praktijktests van producten. SDL Tridion Sites voert de Consolidated Vendor Scorecard aan wat betreft integratie met bedrijfssystemen en schaalbaarheid:

Rapport van Ars Logica

Het rapport van Ars Logica vestigt ook de aandacht op recente verbeteringen van SDL Tridion Sites 9.0, dat is uitgebracht in november 2018. Deze versie biedt geavanceerde cloud-, hybride en CaaS-modellen (Content as a Service). De recente introductie van Elasticsearch binnen de op microservices gebaseerde platformarchitectuur werd ook uitgelicht door het onderzoeksbureau, evenals Adaptive BluePrinting, een op templates gebaseerde aanpak voor de ontwikkeling en aanpassing van lokale sites voor landen en merken. Met de toevoeging van Instant Site worden de templatemogelijkheden fors uitgebreid, waardoor gebruikers zonder technische kennis snel geavanceerde websites kunnen maken (campagnesites of landsites).

"We hebben onderzocht voor welke contentuitdagingen klanten zich gesteld zien en ons bij het ontwikkelen gericht op gebieden waarop we effectief een verschil kunnen maken", aldus Jim Saunders, Chief Product Officer bij SDL. "Deze benadering levert resultaten op: de 90 meest vooraanstaande merken maken nu gebruik van onze producten en we staan in de top twee van beste WCM-platforms. Dit geeft blijk van ons niet-aflatende streven om klanten toegang te geven tot de nieuwste technologische innovaties voor al onze contentmanagement- en taalservices."

SDL Tridion Sites is een webcontentmanagementsysteem voor internationale organisaties die weten dat content van cruciaal belang is voor hun bedrijf. Het platform is onderdeel van SDL Tridion DX, dat ook het SDL Tridion Docs-systeem voor het beheer van gestructureerde content omvat. Het biedt organisaties de vereiste schaalbaarheid voor wereldwijde contentimplementatie en biedt tegelijkertijd ondersteuning voor zorgvuldig merkbeheer, slagvaardige marketing en flexibele levering van marketingcontent en DITA-productinformatie. Met 90 van de 100 meest vooraanstaande internationale bedrijven als klant kan SDL de huidige problemen van onsamenhangende processen voor het creëren vertalen en distribueren van content oplossen.

Klik hier om de Ars Logica-evaluatie van SDL Tridion Sites te lezen. Klik hier om een overzicht te bekijken van de zestien belangrijkste WCM-leveranciers en hun scores.

Opmerkingen voor redacteuren: *Bron: Best Global Brands Report 2018 van Interbrand.

Lees het rapport

Ontdek waarom SDL Tridion Sites tot de twee beste platforms behoort.

Over SDL Tridion Sites

Ontdek hoe SDL Tridion Sites u kan helpen doelgroepen over de hele wereld te bereiken.

SDL (LSE: SDL) is wereldwijd koploper in de creatie, vertaling en levering van content. Al meer dan 27 jaar helpen we bedrijven effectief te communiceren en significant betere resultaten te behalen. Dit doen we door klanten overal ter wereld relevante ervaringen te bieden op meerdere contactpunten.

Wilt u meer weten? Ontdek op sdl.com/nl waarom 90 van de 100 grootste internationale bedrijven op ons werk vertrouwen. Volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook

Copyright © 2019 SDL plc. Alle rechten voorbehouden. De naam SDL en het logo en product- en servicenamen van SDL zijn handelsmerken van SDL plc en/of haar dochterondernemingen en zijn mogelijk gedeponeerd. Overige bedrijfs-, product- of servicenamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.