SDL ontvangt AI Breakthrough-award voor Best Machine Translation Solution

Hai, de SDL Linguistic AI™, bekroond in de categorie Machine Translation Innovation 2019

SDL (LSE: SDL), een wereldwijde marktleider op het gebied van contentcreatie, -vertaling en -levering, maakte vandaag bekend dat Hai, zijn taalkundige AI-oplossing, is uitgeroepen tot winnaar van de 'Best Machine Translation Solution'-award van AI Breakthrough, een toonaangevend marktonderzoeksbureau dat wereldwijd de beste bedrijven, technologieën en producten op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) voor het voetlicht wil brengen.

Als de ruggengraat van SDL Machine Translation helpt Hai gebruikers hun content te interpreteren en deze voor een wereldwijd publiek beschikbaar te maken. Door patronen en overeenkomsten tussen talen te signaleren, kan Hai automatisch vertalingen van hoge kwaliteit produceren. Daarmee neemt het organisaties een deel van de arbeidsintensieve contentprocessen uit handen en doorbreekt het de taalbarrière die normaal gesproken een obstakel vormt voor het bereiken van wereldwijde markten.

"Veel bedrijven worstelen tegenwoordig met hun content: ze hebben te kampen met enorme volumes en het is een complexe opgave om deze content op verschillende markten, kanalen en contactpunten af te stemmen. SDL zet kunstmatige intelligentie in om deze problemen aan te pakken", zegt Adolfo Hernandez, CEO bij SDL. "We helpen 90 van de 100 grootste internationale bedrijven met effectievere content. Dat doen we door hen te helpen wegwijs te worden in hun content, deze te beheren en te vertalen en voor verschillende doeleinden te hergebruiken. Kunstmatige intelligentie en natuurlijketaalverwerking zijn krachtige tools waarmee we onze visie kunnen verwezenlijken en we zijn dan ook enorm blij met deze erkenning vanuit de branche."

De missie van de AI Breakthrough Awards is om in een aantal categorieën rond AI en machine learning opvallende prestaties te bekronen en te zorgen voor erkenning van de innovatie, het harde werk en het succes van producenten. Dit jaar waren er meer dan 2500 nominaties uit meer dan vijftien verschillende landen over de hele wereld.

"SDL slaagt erin om bedrijven met succes te laten communiceren en resultaten te behalen door klanten via verschillende kanalen goede contentexperiences te bieden", zegt James Johnson, managing director bij AI Breakthrough. "Ongeacht waar de content zich bevindt of door welke afdeling deze is gemaakt, taalkundige AI is een krachtige technologie waarmee bedrijven hun content effectiever kunnen inzetten. We zijn blij dat we SDL erkenning kunnen geven vanwege hun innovatieve AI-oplossing voor iets waar veel bedrijven mee worstelen en we willen het hele SDL-team dan ook van harte feliciteren met hun welverdiende AI Breakthrough-award."

SDL levert als internationale speler al meer dan 20 jaar oplossingen voor machinevertaling en natuurlijketaalverwerking op basis van AI en hanteert daarbij een holistische benadering van contentcreatie, -vertaling en -levering. Onlangs breidde SDL zijn SDL Machine Translation-technologie uit met Adaptable Neural Language Pairs. Hiermee kunnen bedrijven hun eigen talencombinaties kiezen voor elk project, elke afdeling en elke branche.

Over AI Breakthrough
Het AI Breakthrough Awards-programma is onderdeel van Tech Breakthrough, een toonaangevend platform voor marktonderzoek en erkenning voor wereldwijde technologische innovatie en leiderschap. Het AI Breakthrough Awards-programma heeft tot doel om technologieën, services, bedrijven en producten op het gebied van kunstmatige intelligentie die op een bepaalde manier uitblinken voor het voetlicht te brengen. De AI Breakthrough Awards zorgen voor publieke erkenning voor de prestaties van AI-bedrijven en -producten in categorieën zoals AI Platforms, Robotics, Business Intelligence, AI Hardware, NLP, Vision en Biometrics. Ga voor meer informatie naar AIBreakthroughAwards.com.

SDL (LSE: SDL) is wereldwijd koploper in de creatie, vertaling en levering van content. Al meer dan 27 jaar helpen we bedrijven effectief te communiceren en significant betere resultaten te behalen. Dit doen we door klanten overal ter wereld relevante ervaringen te bieden op meerdere contactpunten.

Wilt u meer weten? Ontdek op sdl.com/nl waarom 90 van de 100 grootste internationale bedrijven op ons werk vertrouwen. Volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook

Copyright © 2020 SDL plc. Alle rechten voorbehouden. De naam SDL en het logo en product- en servicenamen van SDL zijn handelsmerken van SDL plc en/of haar dochterondernemingen en zijn mogelijk gedeponeerd. Overige bedrijfs-, product- of servicenamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.