Live Chat

SDL ETS 7.4 omvat tientallen talencombinaties en ruim 18 branches

Maidenhead, VK 12 juni 2017 Persberichten
12 juni 2017, Maidenhead, VK

WAKEFIELD, VS en MAIDENHEAD, VK – 12 juni 2017 – SDL heeft vandaag bekendgemaakt dat de Neural Machine Translation-technologie (NMT) is geïntegreerd in SDL Enterprise Translation Server 7.4 (SDL ETS), een beveiligd platform voor machinevertaling (MT) in sterk gereguleerde branches.

SDL ETS wordt op locatie geïmplementeerd of in een privé cloudomgeving gehost, en biedt ondernemingen die zijn gebonden aan strikte regelgeving volledige controle over MT-gerelateerde data. De data zelf verlaten nooit het bedrijfsnetwerk en alleen personen met de juiste rechten krijgen toegang tot content. De technologie wordt al 15 jaar gebruikt door de meest veeleisende overheidsinstellingen.

"NMT is veelbelovend omdat het aanzienlijk betere machinevertalingen kan opleveren, ook op gebieden waar de huidige oplossingen niet toereikend blijken en content zodoende onvertaald blijft. CSA Research voorspelt dat NMT een steeds grotere rol zal spelen in bedrijfsstrategieën voor meertalige content", aldus Arle Lommel, Senior Analyst bij CSA Research.

SDL ETS kan op meer dan 18 branches worden toegespitst, variërend van life sciences en financiële dienstverlening tot retail, engineering en de juridische sector. De MT-engine kan bovendien worden getraind met specifieke bedrijfsterminologie, stijlkenmerken en brandingrichtlijnen. SDL's Neural MT biedt een krachtige omgeving die het hoofd kan bieden aan een aantal complexe uitdagingen die bij machinevertaling komen kijken. Daarbij wordt gebruikgemaakt van een geavanceerd trainingsmechanisme dat kijkt naar context en niet zozeer naar woordcombinaties in zinnen.

"SDL heeft diepgaand inzicht in de vereisten van internationale ondernemingen en een sterke focus op veilige en schaalbare oplossingen voor machinevertaling", zegt Thomas Labarthe, EVP of Business and Corporate Development, SDL. "Met ruim 15 jaar ervaring op het gebied van kunstmatige intelligentie en uitgebreide expertise in de optimalisering van alles wat met taal te maken heeft, is SDL de meest geschikte partner voor toonaangevende ondernemingen bij het verwerken van grote contentvolumes in talloze talen."

Met de MT-technologie van SDL kunnen Microsoft Office-gebruikers al binnen hun Word- en PowerPoint-omgeving tekst automatisch vertalen met behulp van een handige add-in. Ook zijn er voor vertaalbureaus, grote ondernemingen en overheidsinstellingen diverse API's en integraties voor de machinevertalingtechnologie van SDL beschikbaar. De technologie is direct gebruiksklaar en kan eenvoudig worden geïntegreerd in complexe, internationale contentworkflows en applicaties van derden.

Met 15 jaar aan R&D op het gebied van kunstmatige intelligentie is SDL de onbetwiste innovator en ervaringsdeskundige binnen de branche. Per maand worden door SDL miljarden woorden vertaald. In 2005 is SDL commercieel gegaan met MT, en het Neural MT-onderzoeksteam mag ruim 45 patenten en 200 wetenschappelijke publicaties op zijn naam schrijven.

Ga voor meer informatie naar de pagina's Machinevertaling en SDL Enterprise Translation Server.

SDL (LSE:SDL) is een innovatieve speler op het gebied van vertaaltechnologie, vertaaldiensten en contentmanagement. Al meer dan 25 jaar helpen wij bedrijven hun klanten over de hele wereld krachtige en relevante digitale ervaringen te bieden en zo hun resultaten significant te verbeteren. Wilt u meer weten? Ontdek waarom 78 van de 100 grootste internationale bedrijven samenwerken met SDL. Ga naar SDL.com/nl en volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.